Раніше, щоб твій бізнес почули було достатньо написати прес-реліз і розіслати його по базі видань та інформаціних агентств, або виступити галузевим експертом, коментуючи огляд ринку в одній з бізнес-газет. І тоді це працювало, бо люди читали газети, слухали радіо, дивилися телевізор.
Функція PR-агентства полягала в тому, щоб стати посередником між бізнесом і медіа. Але останні десятиліття вплив традиційних медіа на масову свідомість невпинно падав. Чи не кожна домогосподарка отримала можливість робити свою власну «газету», онлайн – блог, канал чи хоча б сторінку в соцмережі.
Голосів стало надто багато і вони перестали бути централізовані. Доступ до публічності став фактично безкоштовним, тож PR-агентсва поступово позакривалися або істотно змінили діяльність.
Якщо ви хочете, щоб вас почули вже недостатньо просто з‘явитися в стрічці Фейсбука чи Х ваших підписників. Ви будете одним із десятків і сотень, і вас проскролять, подарувавши вам менше секунди уваги. Так, можна робити трендовий контент, щоб весь час бути на виду. Але тоді ви стаєте рабом повістки і насправді втрачаєте свій власний голос.
Слово «креатив» можна вважати вже сильно заїздженим. Але саме креативи є ключами до уваги аудиторії.
Слід розрізняти видимість і вплив. Якщо ви займаєтеся масфоловингом, постите вірусний контент з тегами, лишаєте свої коментарі під кожним постом у соцмережах – ви можете собі забезпечити видимість. Щоправда досить дорогою ціною – ви платите часом і власною психікою, яка трансформується під впливом трендів. Ви стаєте іншою людиною.
Цей процес має три етапи – видимість, увага і вплив. Щоб мати видимість ви можете включити рекламу. Щоб отримати увагу – ви повинні нести в своїх повідомленнях щось справді цінне і звучати голосом, який би яскраво виділявся серед інформаційного шуму. Щоб мати вплив ви маєте донести меседж, що запропоновані вами ідеї та концепції можуть зробити життя читача/глядача справді кращим.
Навряд ви надовго затримаєте увагу аудиторії, чи матимите на неї істотний вплив, якщо вам не довіряють. І ось тут на сцену знову виходить дещо трансформований традиційний PR.
Перше, що робили PR-агентства беручи клієнта в роботу – це розробка комунікаційної програми чи стратегії присутності в публічному просторі. І саме тут основна сила була саме в креативі – які тези, меседжі, повідомлення нести в маси, щоб тобою зацікавилися, а не одразу перегорнули наступну сторінку у журналі чи газеті, щойно побачили назву твого бренду.
Десятиліттями агресивні піарники займалися тим, що гучно кричали про крутість замовника. Це призвело до двох явищ: 1) зашумлення інформаційного простору, 2) девальвацію довіри до самовихваляння. Потім ці стратегії перекочували в онлайн і мали там такий самй результат.
Як здобути довіру аудиторії там, де хто вже мало вірить «відгукам щасливих клієнтів», рейтингам, званням та успішним історіям? Той, хто справді вміє це робити ніколи вам це не розкаже. І навіть навряд стане продавати це як послугу. Бо це знання саме по собі приносить величезні дивіденди, які не зможуть перевершити жодні оплати «абонементного обслуговування».
І процес цей починається зі встановлення довіри між клієнтом та PR-агентством. Саме для цього перед створенням комунікаційної програми усі зрілі агентства пропонують «нульовий цикл». Це етап знайомства і притирання між PR-агентством та замовником.
Незважаючи на всі ці кризи – видимості, уваги та впливу, все одно щодня в нашому полі зору виникають численні бренди та послуги, деякі з них захоплюють нашу увагу, і безліч з них мають регулярний вплив на нашу свідомість. Отже, комусь все ж вдається зруйнувати стіну недовіри.
Так в чому ж полягає роль професійного піарника, зокрема на нульовому циклі?
Виробляти якісний продукт чи надавати якісну послугу – це насправді не так складно. Це питання технологій та адміністрування і це під силу практично кожному. Проблема в тому, що виробник продукції чи постачальник послуги завжди Професійний піарник це той, хто весь час слухає аудиторію, розуміє її біль і знає мову, якою цей біль можна зняти. Ці речі дуже складні в плані психології, гуманітарного бекграунду і компетентності, жоден виробник чи постачальник не зможе з цим воратися. Бо він має займатися іншим – технологіями виготовлення продукції і адмініструванням цього процесу.
Ключова мутація піар-експерта в нову епоху полягає в тому, що він із того, хто говорить перетворюється на того, хто слухає. Лише чуючи аудиторію можна навчитися її мові довіри. І це те, що поки мало хто усвідомлює та розуміє.
PR нової епохи — це не крик про власну крутість, а слухання світу, щоб у ньому відновився резонанс довіри.
Довіра проживається як стан, вона не виникає з пустого раціонального обгрунтування. Це все одно, що замість дати вам прослухати дуже гарну мелодію у досконалому виконанні вам дали б подивится на нотну партитуру. Соціальні і традиційні медіа роблять саме це зараз – вони дають читати нотну партетуру.
Якщо ви самі вже відчули і прожили брак уваги, впливу і довіри, можливо саме прийшов час знайти спеціаліста, який добре розуміється на цих речах. У нашому агентстві ми не продаємо послуги, ми створюємо простір довіри. Ви можете легко долучитися почавши коротку розмову в Телеграм.
Якщо ви самі вже відчули і прожили брак уваги, впливу і довіри, можливо саме прийшов час знайти спеціаліста, який добре розуміється на цих речах. У нашому агентстві ми не продаємо послуги, ми створюємо простір довіри. Ви можете легко долучитися почавши коротку розмову в Телеграм.
Відповімо швидко. Відповідає спеціаліст, а не бот.